یزدفردا: برخی شرکت‌ها از کوپایلوت مایکروسافت برای انجام کارهای کوچک و طاقت‌فرسا مانند رونویسی جلسات و ارسال ایمیل استفاده می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: باآنکه بسیاری از کارکنان نگران این هستند که هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شود، اما درحال‌حاضر چنین امری بسیار دور از واقعیت به‌نظر می‌رسد. اکنون برخی شرکت‌ها از کوپایلوت مایکروسافت برای انجام کارهای کوچک و طاقت‌فرسا مانند رونویسی جلسات و ارسال ایمیل استفاده می‌کنند. درواقع این هوش مصنوعی همانند یک کارآموز به‌کار گرفته می‌شود.

براساس گزارش ZDNet، شرکت‌هایی مانند «آمادئوس»، که یک شرکت نرم‌افزاری مسافرتی است، درحال یافتن راه‌های مخصوص خود برای استفاده از کوپایلوت در فرایندهای کاری هستند. برای مثال آمادئوس به کارمندان خود آموزش داده که چگونه از هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری در دفتر استفاده کنند.

کارمندان آمادئوس از کوپایلوت برای انجام وظایف تکراری و خسته‌کننده مانند رونویسی جلسات استفاده می‌کنند. به‌این صورت، وقتی این هوش مصنوعی چنین کارهای طاقت‌فرسایی انجام دهد، کارمندان می‌توانند در دیگر زمینه‌ها بهره‌وری خود را افزایش دهند.

استفاده از کوپایلوت به عنوان کارآموز

هرچند مایکروسافت روی توانایی‌های کوپایلوت در عرصه‌های مختلف کار کرده است و آن را یک دستیار دیجیتالی می‌داند، اما گویا کارمندان آمادئوس چندان از آن برای جستجوی پیشرفته آنلاین یا ساختن پاورپوینت استفاده نمی‌کنند. درعوض در این شرکت از کوپایلوت برای ثبت و خلاصه‌کردن صورت‌جلسات و تهیه پیش‌نویس ایمیل‌ها بهره می‌برند.

به‌عبارت دیگر این فناوری پیشرفته، برای انجام کارهای ساده اداری مناسب است و به‌نوعی یک کارمند تازه‌کار یا کارآموز محسوب می‌شود. همچنین این هوش مصنوعی دقیق‌تر از انسان می‌تواند چنین کارهای تکراری و طولانی را انجام دهد.

نحوه استفاده شرکت آمادئوس از هوش مصنوعی، نمونه‌ای از حفظ یک تعادل خوب بین هوش مصنوعی و انسان در محیط کار است. اگر از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری استفاده شود که کارهای تکراری کارکنان را انجام دهد، می‌توان اتلاف وقت را کاهش داد و بهره‌وری کارکنان را در کارهای دشوارتر بالا برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا